Vul het formulier in en klik op bevestigen om de brochure te ontvangen

Laat je gegevens achter. Wij informeren je zodra er nieuwe data bekend zijn.

2 dagen

Reageren op AI met strategie en transformatie

Wat is de koers en hoe krijg je de organisatie mee?

Details
Lengte

2 dagen

Eerstvolgende startdata & locaties

di 10 december 2024, Utrecht

Prijs (excl. btw)

€ 1.650 (leden)

€ 1.850 (niet-leden)

PE

12

Wat drijft de noodzaak voor digitale transformatie? Wat is de rol van AI? En wat is de rol van Finance bij deze transformatie?

In deze tweedaagse cursus gaan we concreet aan de slag op het vlak van strategie, organisatie en leiderschap in tijden van AI. Er is gelegenheid om eigen vraagstukken in te brengen. Het programma omvat verder cases, tools en inzichten uit de literatuur en praktijk.

Vrijwel iedere organisatie is er mee bezig: generatieve AI en digitale transformatie. Hoe haal je het beste uit nieuwe technologische mogelijkheden? Waarom is digitale transformatie essentieel? Wat zijn de beste strategieën en welke valkuilen moeten we vermijden? En wat betekent dit voor de financiële functie? Deze cursus gaat over te nemen stappen, good practices, bad practices en vragen die de deelnemers hebben.

Wat ga je doen?
In deze tweedaagse cursus gaan de deelnemers samen met de docenten concreet aan de slag op het vlak van strategie, organisatie en leiderschap in tijden van snelle technologische ontwikkeling. We analyseren concrete voorbeelden van digitale transformatie en de inzet van AI. Deelnemers krijgen de gelegenheid om hun eigen vraagstukken en ervaringen in te brengen. Het programma omvat verder cases, tools en inzichten uit de literatuur en praktijk.

Wat levert het je op?
Tijdens de cursus gaan we aan de slag met de volgende leerdoelen:

  • Herken hoe nieuwe trends nieuwe, digitale businessmodellen mogelijk maken
  • Inzicht krijgen in welke rol AI in gaat nemen – of al heeft
  • Realiseer dat de impact van nieuwe technologie op de business primair via de klant gaat, en niet enkel via marge impact als gevolg van automatisering
  • Ervaring met tools en frameworks om de impact van een veranderende context op je organisatie op waarde te schatten en te vertalen naar een actieplan
  • Begrijpen welke capaciteiten voor organisatie en leiderschap belangrijk zijn voor succesvolle digitale transformatie
  • Oefeningen en tips voor het uitwerken van strategieën en initiatieven die je business laten floreren in een veranderende omgeving
  • Inzicht in best practices die het succes van digitale transformaties positief beïnvloeden

Voor wie is de cursus bestemd?
De cursus is bestemd voor CFO's, financieel directeuren en senior controllers en accountants in business die betrokken zijn bij strategie, organisatie en leiderschapsvraagstukken rond digitale transformatie en de inzet van AI.

Frieda van Belle
Frieda van Belle
Adviseur
Dr. Frieda van Belle is adviseur voor organisaties met complexe vraagstukken rond digitalisering en agility. Tevens is zij guest lecturer bij Rotterdam School of Management en Nyenrode. Frieda heeft ruime ervaring in het (bege)leiden van digitaliseringsprocessen en een sterke affiniteit met de inzet en ontwikkeling van moderne educatievormen. Meer info
Martijn Rademakers
Martijn Rademakers
Dr. ing., docent Strategisch Management
Martijn Rademakers is een prac-ademic die theorie graag praktisch toepasbaar maakt. Hij is visiting faculty bij RSM, Erasmus Universiteit Rotterdam en doceert Strategisch Management aan de Universiteit van Amsterdam. Daarnaast is hij partner van Marai Consultants en mede-oprichter van TONOS Care, een AI-gedreven tech scale-up in de zorgsector. Hij heeft ruim 28 jaar ervaring in executive education en executive coaching op het gebied van (digitale)… Meer info
Reageren op AI met strategie en transformatie
Startdatum 10 december
di 10 december 2024
9:30 - 17:00
Utrecht
wo 11 december 2024
9:30 - 17:00
Utrecht
Routebeschrijving